Friday, August 12, 2011

Ya.Saya.Terima kasih.HUH?!

Assalamualaikum guys...

Beberapa bulan yang lalu saya dapat panggilan telefon yang berbunyi sebegini.

Demi Lovato(Bukan nama sebenar) : Yvonne kaini?
Yvonne yang cantik (Minta tampar sebenarnya) : Iya saya
Demi Lovato : Kenapa kau sms sama boifriend saya?
Yvonne : Huh?Boifreind? Siapa?
Demi Lovato  : Joe Jonas (Bkn nama sebenar)
Yvonne: Oh! Siapa ni ah?
Demi Lovato: Saya ni!Demi Lovato. Kenapa kau kacau boifriend saya?
Yvonne:Huh?Kacau?aii.Tiada saya kacau. Kami kawan dari sekolah lagi.Dia bestfriend saya. Biasalah lama tidak contact.

Tut..Tut..Tut

Oleh kerna saya perempuan yang sangat memahami perasaan kalau boipren diganggu atau di sms maka saya pun berhenti bersms dengan JOE JONAS yang sebenarnya salah seorang daripada kawan rapat saya semasa sekolah menengah dulu. Masa kami form 5 kalau dia ada masalah sama girlfriend dia saya akan jadi orang tengah yang selalu membantu mereka di saat kesusahan. Macam wonderpets.Hehehe.
Saya tidak mahu perhubungan terkini si JOE terganggu disebabkan kami bersemes so saya stop sms dia. Saya kenal JOE JONAS dari sekolah menengah walaupun dia playboy tapi dia tetap sayang girlfriend dia.selang beberapa hari lepas saya dapat call dari Demi Lovato, JOE JONAS call saya tapi saya takut untuk jawab sebab saya tidak mahu girlfriend dia salah anggap lagi. Rupanya JOE JONAS sudah tahu yang girlfriend dia ada call saya.Dia (Joe) semes saya.

Von. sorry ah. Saya tidak tahu dia call kau itu hari tapi saya sudah kasih faham dia. Sorry ah

Saya reply 

Nevermind. Jangan lagi kau curang-curang macam dulu ah Saya tidak dapat tolong lagi tau.Jaga si Demi bebaik ah.:)

MINGGU LEPAS
Joe Jonas tiba-tiba pop out dari chat list saya. Kami chat sebab dia bagitau saya girlfriend dia okay sudah. Saya pun dengan rasa paling okay chat sama dia.
Joe: Kau di mana?Di papar?
Yvonne: Iya. Kau? Ui Gf kau tidak marah ka?
Joe: Dia okay sudah tu. Dia faham sudah. Bha meh la kita jumpa.
Yvonne: Mau p mana juga? Jangan kau bawa saya makan ah. Saya puasa.Hehehe.
Joe: Iya kan. Bha nanti2 lah.
Yvonne: Rayalah kau datang rumah saya. Bawa si Nazrin. Kan dia orang mau buat reunion.
Joe: Rumah cikgu Razali kah?
Yvonne : Yup.
Joe:Okay! :)

SEMALAM

Nombor JOE JONAS terpapar di skrin public phone saya. Saya dengan penuh keyakinan menjawab

Yvonne : Haluu..
Demi Lovato: Yvonne.Si Joe mau jumpa kau ka?
Yvonne: Huh? 
Demi Lovato: Saya tau bha kamu chat di fesbuk. Saya tau dia mau jumpa kau. Kau jumpalah dia. Saya bukan girlfriend dia lagi. Saya penat sudah kena tipu.
Yvonne: Astaga. Jangan kau salah faham Demi. Saya sama si Joe kawan seja. Biasalah kalau lama tidak contact. Tapi saya sama dia tiada apa-apa.
Demi Lovato : Kalau kamu mau berjumpa. Jumpa sejalah. Saya tidak marah juga ni.
Yvonne: Demi. Beginilah ah supaya kau tidak salah faham lagi.Saya sama si Joe kawan rapat dari sekolah menengah lagi. Kalau saya suka dia dari dulu lagi saya copule sama dia. Tapi kami kawan seja. Janganlah pasal ini kau sama dia ada masalah. Saya betul-betul minta maaf sama kau kalau sebab saya kamu jadi begini.
Demi Lovato: Saya tidak marah kau tapi saya penat sudah kena tipu. Selalu dia tipu saya. 
Tut..Tut..Tut..

Saya BLUR yang amat sangat. Mungkinkah si JOE juga menipu saya. Aduh, Adakah sebab saya hubungan dia orang berantakan?Aduh.. Pening!!

Kau jaga dia baik-baik. Saya penat sudah kena tipu.

Demi Sms saya. ADuh!Demi saya tiada perasaan sama dia,Kami kawan baik seja. Guys. Saya salahkah ni ah? Saya kah punca hubungan diaorang jadi begini? Aduh..

12 comments:

Aki said...

Oh,pedulikan mereka.. Itu life durang.. Life ko dengan kawan ko,ko teruskan.. Ko tia bersalah tu.. Haha.. ^_^.v.. Kadang2,kes telampau cemburu ni pun susah..

Tapi tu teknik pernceritaan ko juga la paling manang.. sa kanal betul ni.. Hahaha.. :-)

aKu_aG said...

nah3...hehehe...ala...besa la tu...penyelesaian terbaik...buat2 nda tw jak la...itu hal drg...hahahaha...

p/s : mcm c aki punya stail plak ni kan?? hahahaha

virgo19 said...

geng, namanya jua demi lovato n joe jonas...artis bei...byk twist...hehe x ba...bkn ko ba tu yg slh...ko cma brada d tmpt yg slh pd msa yg slh...mangsa keadaan la ktakan...x pyh la ko kc kusut fikiran ko...coz ko pun tau kn kmu besfren...c demi tsalah fhm sja ba tu, dia cuma mau kc slh ppuan yg recently bcontact dgn bf dia..ko la tu knn...apa2 pun, biar la dorg kio...:D

Amiirah-Cassan said...

heee , uinah , macam tjadi bha ni sama sa evon , hukhuk , maka , ~ mang bikin sa zzz juga la , tapi naa , buat2 kebal seja la kan , adehhh

echaRierie said...

hee..eya..bkn ko yg slh..
dia yg slh fhm..tp besala kan prmpuan suka jeles..hehe..

Yvonne Iman Felicianus said...

Aki: hahahah malas sda sa mau mengsms kawan sa. nnt gf dia mengamuk lg.hahah teknik sapa ni kau agak2? susa bha mau crta pnjg2 buat seja dialog..

Aku_aG: heheh ni laini mau bt buduh seja ni.. Heheh mcm c AKI punya stail kan. Sa belajar dr yg pakar.

Virgo19: thanks dear.. iya bha kna klo altis ni malar twist heheheheh

mira: iya ka mira? astaga susa kan gini.trus kau yg rsa bsalah..

echa: iya sa fhm juga tu dia jeles. sa nda kc slah juga dia 100 %. sa fhm juga tu..tu yg bt sa rsa bsalah tu..

Liling said...

lawa juga nama samaran ko pakai ? HAHA

Yvonne Iman Felicianus said...

Hahahahah...ngam2 saya tgk E!news bha tu..tu lh sa guna nama drg..heheh

Yen said...

gooood morning,
macam dalam drama pla crita ko ni yvonne..nice :)

p/s: biar la c demi tu, suda jg ko explain bgs2 dgn dia kan..so now it's up to her (or them).

Yvonne Iman Felicianus said...

Hahahah..iya la..sa pun malas mau fikir suda ni..biarla kan..

misya mialen said...

just be urself dear. mmg sllu jd mcm tu.klu kwn dikasi slh erti. tp, klu sy gf dia, mmg terasa jg kalau kwn baik bf sy mo jumpa berdua2.lainlah klu c bf tu bw gf dia sekali.kira jujurla konon.^_^ btw, biarkan saja hubungan mereka.for my experiences, klu s bf bw jmpa ko, suru la dia bawa gf dia sekali.;D

Yvonne Iman Felicianus said...

Thanks 4 da advice sis. Ya, Sekarang saya membiarkan seja hubungan diaorg lgpun sa suruh si Joe bawa kawan2 p rumah sa nnt raya. Mengelekkan si Demi lebih salah faham.. Thank u ! ^.^

 
Iman's Blogger Template by Ipietoon Blogger Template