Saturday, August 06, 2011

Ayat yang sama

Assalamualaikum guys..

Semalam auntie saya marah anak dia. Guess what? Saya ketawa. Saya rasa lucu bila dengar dia marah sebab ayat yang dia guna untuk marah anak dia sama dengan ayat yang dia guna untuk saya 4 tahun lalu.

2007

Auntie: Von! Sadang tah kau meliat tv atu. Nda batah lagi kan SPM ani. (Von!Cukuplah kau tengok tv tu. tidak lama lagi SPM ni.

Saya : Ya..kejap

Auntie : Kelagi jua kau ani.Lapas SPM kau kan meliat TV sampai pagi nda auntie paduli. Sakarang ani belajar dulu. Mun gagal nda kau menyasal?? (Terlampau juga kau ni.Lepas SPM kau mau tengook TV sampai pagi pun aauntie tidak kisah.Sekarang ni belajar dulu.Kalau gagal tidak kau menyesal??)

Heheh.Okay dulu saya terlampau tengok TV.channel? MTV,V dan HITZ.TV. Sampai uncle saya lock tu channel supaya saya belajar. Sepanjang tahun 2007 saya tidak boleh tengok pun channel yang saya suka gara-gara saya tidak belajar.Entah apa yang saya addicted betul sama tu channel.Maybe sebab saya telampau suka dengar lagu, Semua lagu and nama artis saya tau saya ingat semua tapi kalau belajar ekonomi asas atau matematik.Aduh punya saya rasa macam mau minum clorox. Paling saya susah mau ingat kira-kira (nah kedapatan budu mengira) sampai saya marah-marah sendiri blame entah siapa yang patut kena blame.Dulu ayat ni selalu keluar dari mulut saya

"Eeee..Siapa bha yang cipta matematik ni.Menyusahkan seja"


Macam mau gila saya belajar matematik dulu. Kau kasih saya sejarah atau english saya suka.tapi kalau main kira-kira ni. Aduh macam saya mau makan semut seja dari terus mengira nombor tersebut. :P


2011


Auntie: Bang!Sadang tah main komputer atu!Nda batah lagi kan UPSR ani.Kelagi jua abg ani bha nda mendingar. Lapas UPSR mun abg kan main game atu sampai pagi mama nda paduli udah. (Bang!Cukuplah main tu komputer. Tidak lama lagi UPSR ni.Telampau juga abg tidak mau dengar ni. Lepas UPSR abang mau main game sampai pagi mama tidak kisah sudah.

Hehehe :)
Sama kan? Hahaha saya ketawa seja dengar auntie saya marah anak dia. Ayat dia tidak pernah berubah.Nasib baik anak dia yang sulung sana di N.sembilan kalau tidak mesti ayat yang sama diguna cuma exam dia PMR lah. Hehehe. Jangan marah ah auntie. :)

 

10 comments:

saveqmm said...

wakaka..kalau sudah berusia memang susah berubah ebon..x macam kita ni mudah berubah apalagi kalau ada kawan yg kuat pengaruh..muahaha..

miss J said...

yvone...


nama pun cigu...
sama pulang ayat antymu sama mamaku..
aahahahahhahaha

Cinoi Lavigne said...

Memang begitu kalau mama2 marah. SAma tu ayat durang sepanjang zaman. Anyway, dulu kau stay dgn aunt kau?

Yvonne Iman Felicianus said...

Sabe:iya bha kan..hehehe tapi betul mmg susa dia mau bubah tu sb berusia suda kan..hehe

Farhana: iya bha..heheh andang kali ah cikgu memang gtu kali..hoho

cioni:hehehe iya saya tinggal sama auntie saya..

ayyu said...

nasihat berguna tu...haha..
best diambil berat :)

Yvonne Iman Felicianus said...

iya bha kna..nasihat org tua..arus!

mr_mrs mikko said...

cn yvone anak buah cigu ronna bha ni kan.
hihihi...

^_^
mimang bgitu bha kali kan kalo cigu2 marah anak2 dia..

Yvonne Iman Felicianus said...

Iya..macam mna tau ni?adeh...

Aki said...

haha.. mama punya nasihat dulu,teda efek.. skrg,menyesal.. T_T

Yvonne Iman Felicianus said...

hahahha...sa faam tu..klo dulu ada seja jawapan kan...

 
Iman's Blogger Template by Ipietoon Blogger Template