Saturday, June 09, 2012

Hari ini hari mencanang sedunia

Assalamualaikum

Apa aku buat hari ni? Kalau auntie aku tahu mesti dia gelak tepuk lantai punyalah.. percaya atau tidak aku mengemas hari ni. (Sila menyampah sebab aku gebang  yang aku rajin)

#1
Sebenarnya atas dasar aku dipanggil pemalas oleh bang rambo jadi aku kasi bersih rumah. Aku cakap yang aku sudah kasih bersih rumah. Nanti aku gambar aku cakap. Aku bukan pemalas sebenarnya aku kurang kerajinan tapi aku suka masuk dapur!

#2
Rumah ini dipenuhi dengan rambut aku yang musim luruh tak berhenti. Aku lepas mandi dia tidak mau gugur dalam toilet.. mau gugur juga masa aku sibuk keringkan rambut. Sebab itu juga aku bersihkan rumah.

#3
Aku mau tunjukkan sama bang rambo aku masih boleh mengemas sebab dia cakap aku belum boleh jadi bini. bila aku tanya kenapa dia jawab aku tidak pandai mengemas. Dan saat itu aku hanya mampu telana ir liur..

#4
Aku cakap dengan bang rambo walaupun aku kurang rajin kemas ruang tamu aku rajin masuk dapur. dia cakap aku takut aku gemuk so jangan selalu masak.

#5 
Nasib baik bang rambo tidak tau pasal blog aku ni. kalau tidak confirm dia laju-laju call mak dia bagitau tak mau kawin dengan aku sebab aku bibiran.

Ya.. aku masih berusaha untuk merajinkan diri mengemas dan mengurangkan masa untuk memasak sebab bukan saja bang rambo gemuk nanti aku juga gemuk walaupun masak masakan cincai. Pssst!aku tak reti masak ayam spesel. aku teroor masak masakan simple je *err!terror lah sangat*

p/s : Update ni aku bukan nak tunjuk yang aku ni rajin atau malas (ya aku suda membuka pekung di dada yang aku kurang rajin mengemas). ecececeh! aku boleh buat semua tu cuma aku kurang rajin. bak kata housemate aku "kitakan wanita bekerjaya" 


3 comments:

Amiirah-Cassan said...

wah , entry yang best wlupun simple , heeeee #5 paling lawak , takut gemuk ah , wakakaka ada2 ja bang rambo tu :P

Yvonne Iman Felicianus said...

miahahhaha dia memang..ada seja dia punya cerita tp sa terhibur..miahahahahhaha.. ini kali la...

Amiirah-Cassan said...

HAHAHAHA mesti lah terhibur bah , tersayang kannn

 
Iman's Blogger Template by Ipietoon Blogger Template