Tuesday, May 29, 2012

Please jangan menyampah dengan saya :|

Assalamualaikum

Hallu guys!!!
Okay ini hari nothing special atau emo belaka. Cuma recall some story yang aku mau share sama Wasaber Mira. Okay yang lain pun bole juga baca tapi jangan menyampah okay. Please :D
Okay..
Cerita pasal inche Bf, Aku dan sharifah*bukan nama sebenar*
Si sharifah dan inche BF ni friend dalam facebook. Hari itu masa aku mau pinjam laptop untuk buka facebook aku terlogin facebook Inche BF *dia tidak log out* . Dan terperasan ada meseg dalam inbox. Hati aku meronta-ronta mau suruh buka *aisehmen* So aku buka lah sebab tahap penyibuk dan tahap ingin tahu membuak-buak.
Lepas baca degupan jantung jangan tanya la. Kalau diikutkan cerita diaorang ni tiadalah yang special sangat.  Tapi bila tengok haribulan memang mendidih darah dalam badan ni. Berapa kali diaorang chat tanpa pengetahuan aku and yes!aku sakit hati.

Tambah sakit hati bila si Sharifah sibuk meluah isu percintaan dia yang ada elemen-elemen pergaduhan dan tidak dipedulikan.  Pendek kata mengadu domba dan diikuti kata-kata seperti “Inilah yang aku sayang kau ni. Bagus seja sama aku” dan “ I LOVE YOU sir.Aku memang mengamuk tahap maksima time ni. Nasib baik aku ingat itu laptop orang kalau tidak aku hempas sudah. Dan yang buat aku terkilan bila Inche BF buat :P bila si Sharifah cakap macam tu. Aku Panas! (tengah menaip ni Tiba-tiba panas balik)

Aku tanpa tunggu cool down tanpa peduli apa akan jadi. Terus buat soalan hot tanpa menanti masa yang sesuai. Semua soalan dijawab dengan tenang tetapi malangnya aku tidak tenang. Aku panas. Aku mulai curiga dengan dia.  Dari soalan jadi pergaduahan yang sangat besar. Dan hari itu hari paling menyakitkan untuk aku. Sebelum naik bus aku cakap dengan inche BF “ aku tahu tu perempuan suka kau. AKu ni perempuan aku tahu cara permpuan kalau dia suka itu lelaki” dan dia jawab "kalau aku tidak suka dia pun tiada guna jugakan” . 4 hari kemudian pergaduhan kami berakhir dengan kegembiraan sebab dia sanggup ambik RISIKO . Dan sanggup bersama saya yang jealous tahap maksima.
guys, macam mana sporting perempuan itu JEALOUSY itu tetap ada yang membezakan ialah tahap cemburu itu. 
Kesimpulannya di sini. Kita hidup kena berani, berani untuk ambik risiko. Kalau kita PLAY SAFE saja kita tidak akan tau apa itu kehidupan. Jangan jadi penakut. Dan JEALOUS jangan over macam saya. Sendiri sakit. Actually kata-kata ini saya pinjam dari si AKI yang banyak kasih nasihat saya masa saya tengah bermasalah hari tu. thank You encik AKI ^.^

# a jealous woman does better research than FBI :D

p/s : nampaknya aku emo sikit. 

0 comments:

 
Iman's Blogger Template by Ipietoon Blogger Template