Friday, June 17, 2011

Family saya. (Karangan saya :P )

Assalmualaikum..

Saya sayang keluarga saya. Siapa tidak sayang kan? Dulu masa saya budak-budak adik-beradik mummy saya tidak boleh berkumpul. Mesti diaorang mau tunjuk kekuatan masing-masing. Tidak kiralah tu event apa. Kalau ada yang buka silat nah yang lain start mau buka kung fu, teakwando,karate do. Kalau boleh dia orang buka segala martial art yang dia orang ada. Susah hati saya kalau dia orang begitu. (FYI mummy saya ada 5 abang sama 2 adik lelaki n 1 orang kakak.) Sapa tanya? :P  *menolog* . Macam mau terlepas lutut dari soket lutut tu. Bergeger-gegar ketakutan. Saya duduk dalam bilik seja sambil tutup telinga. Kadang-kadang saya menangis di bilik. Pernah saya masuk di esbuk sebab saya takut.Ok saya tipu! Pendek kata, bila benda macam ni jadi saya takut.

Lama kami tidak sambut X'MAS sebab dia orang selalu mau tunjuk kekuatan masing-masing kecuali mummy saya dengan auntie saya la ( 2 ja perempuan ) Lepas atok saya menninggal saya rasa 3 tahun kali kami tidak celebrate apa-apa sebab arwah atuk saya pernah cakap before dia meninggal.

"Tidak payahlah kamu celebrate apa-apa kalau perangai kamu begini. Saya mau mati sudah pun masih kamu mau bertikam lidah. Selagi kamu belum ready mau berbaik-baik jangan kamu berkumpul"

 Last year kami sambut Christmas. Saya happy sebab tiada sudah yang mau tunjuk siapa yang kuat. Sebelum christmas tu memang selalu dia orang berkumpul di rumah nenek saya kadang-kadang di rumah uncle saya. Berkumpul-kumpul adik beradik. Diaorang ketawa-ketawa sambil buat ketupat :P. Bila nampak diaorang begitu saya happy. Lebar senyuman saya.macam ning baizura.

Berbalik kepada cerita Christmas. Kami takut juga kalau ada yang mau buka silat tapi malam Christmas tu bagus perangai uncle-uncle saya. Saya rasa sebab dia orang sedar dia orang tua dah. Sebab tu dia orang tidak mau buka silat bunga-bunga dia orang lagi. Mesti arwah atok saya gembira kan. Tengok anak-anak dia happy.

Saya baru lepas bercakap sama mummy saya. Dia di rumah uncle saya.

"Mummy di rumah uncle same. Ada uncle Johnny, mama, abang ND, auntie Jess, uncle same, auntie daisy, sama daddy. Semua kami di sini"

Terus saya senyum. Dan terasa macam mau kasih lemas diri sendiri. Dalam hati menyesal saya tanya!jeles!!  Mau balik sabah. uwaaaaaaaaa :')

Baru saya perasan saya cantik walaupun saya menangis (Ayat minta tampar)
Sekain dan terima kasih!!

7 comments:

Aki said...

sini sa tampar ko Von.. hahaha..
Woi.. knapa ko suruh sa baca ni?? Tingu sa teikut2 sudah ko mo balik Sabah.. hm.. ko ah.. sa rindu tu beer2 di rumah uncle sa oh..
T_T.v..

Yvonne Iman Felicianus said...

hahahaha... saya seja ja mau kasih rasa pa sa rasa.shring is acring kan.mau pulang sabah sa rindu family sa..minta kirim tapai bha..haha

zureen said...

mari mau tampar! hahhaha

Fadzmie Mohamad said...

Naa, jangan dikasi lama. Pulang la. :)

Yvonne Iman Felicianus said...

zureen : pelan2 ah jangan kuat2 hilang cantik saya hahahhahaha

FM: hohoho mau pulang la ni..tidak sabar eh.. :)

samizul.net said...

Bahaya juga sampai keluar Martial Arts segala.. Ni lah orang lelaki.. Kan bagus bawa main futsal kah.. muahua3!

Yvonne Iman Felicianus said...

samizul.net tu lh..bgus lagi drg main futsal kan..hey susah btul tp skrg tua sudah drg tu saya rsa nda sudah drg mau gduh2..

 
Iman's Blogger Template by Ipietoon Blogger Template