Thursday, November 08, 2012

Cap Ayam

Assalamualaikum....

Hari ni Tuan tanah mau cerita pasal kes curang yang tuan tanah bagi jenama cap ayam sebab tuan tanah suka makan ayam *okey2 tiada kaitan*

Barang cap ayam ni memang sakit tapi rasanya semua prefer kena benda ni masa masih tengah hangat bercinta di bawah kulung. Hewhewhew.. Kalau kena masa sudah kahwin agak parah juga tu. Saya selalu terlibat banyak kes curang ni samada yang single mahupun yang sudah berkeluarga. Terlibat yang saya maksudkan di sini ialah terlibat menenangkan, menberikan sokongan, dan mendengar luahan.

Kalau yang sebaya saya atau yang muda saya berani bagi nasihat tapi kalau yang tua dari saya, saya dengar dan dengar saja. Kakak sepupu saya boyfriend dia curang dengan xgf dia so selama tinggal dengan dia saya mendengar setiap perbualan diaorang. Kalau diaorang bergaduh pun saya dengar juga, nasib baik masa tu saya tidak bibiran. :p

Dan ada yang sudah berkahwin, suami dia curang, kebetualan masa tu balik kampung dan pergi melepak di rumah dia mau jumpa anaknya tapi jadi sesi luah perasaan pula. Masa tu saya dengar penuh perhatian sebab aunty tu menangis teresak-esak. Apa yang boleh saya cakap masa tu " Tidak apa aunty, biar seja diaorang, what comes around goes around. Kalau dia boleh buat aunty begitu tidak mustahil dia buat dengan orang lain" bila puan besar (Aunty Illa) tau saya cakap begitu teru saya kena marah. Haha! Dia cakap tidak sesuai mau cakap begitu sama orang tua saya masih budak (Masa saya form2)

Masa study d MUCH dulu ada kawan seorang dua yang kena barang cap ayam ni, masa tu memang saya bagi nasihat kawkaw tapi bila dia nangis, saya pun nangis jadi tiada yang dapat tenangkan kami. Haha!

This week 2 orang kawan saya kena barang cap ayam ni. Yang sorang tu saya tidak kisah sangat sebab dia seumur saya jadi saya tau dia boleh handle. Yang sorang ni macam adik la so saya  nasihat apa yang perlu sebab  tidak mahu dia buat apa yang pernah saya buat masa saya kena barang cap ayam ni.

2010 tahun saya kena barang cap ayam. Si lelaki bercinta lagi dengan xgfnya masa saya di sabah tengah praktikal dan dia tengah praktikal di selangor. Tiba-tiba seja mau guna number maxis dan celcom selalu tidak dapat contact rupanya siok dia kenakan saya barang cap ayam ni. Dia berkasih sayang dengan EX-gf dan saya sangka dia pencinta yang setia di semenanjung. Omai!Allah mahu buka mata saya kali bila kedapatan ada SYG dalam fon, dia tulis number fon gf dia di ruang number utk praktikal dan saya siap betulkan lagi. FYI number semua sama kecuali 1 digit belakang (number si leleki 017-7523343 tapi number yang dia tulis 071-7523344), That girl add me on facebook and publish gambar diaorang deting di wall. Ada 1 hari tu si lelaki tidak contact saya so saya saja call number 017-7523344 tu dan yang menyambut itu kenal saya.

"Ini evon eh? Ini N bukan nama sebenar."

"N?"

"AAh.. Si R tidak bagitau kau ke yang kitaorang dah couple dari bulan 7 lagi?" *masa tu bulan 10"

Jeng..Jeng..Jeng

Hancur hati comel saya ni :P kena tipu. Kami break dan saya buat 1 benda bodoh which is saya terima dia balik. Saya bagi dia 2nd chance. Tapi it didn't work the way we want it. Kalau juga bergaduh hari-hari memang bikin sakit jiwa. Ending dia kami break juga. Break yang bergaduh teruk.

 So, I don't want that happen to cik Red. I just hope that everything will be okay between them since they still love each other and I hope the boy learn his lesson. Cik red!I'll be here every time you need me.

p/s: Jangan menyampah dengan entri kali ni. Baca dengan senyuman ye :)



2 comments:

Amiirah-Cassan said...

Faithful is the real challenge, unfaithful is just an easy game. Fighting! :*

Dayz J said...

Macam saya kenal itu Ms Red tau. *wink. Ms Red, saya doakan kamu baik-baik saja.

But if you not-so-young girls need advice from older people (ehem) or experienced people (ehem) or someone to talk to, can dm me on twitter okay :)

Whatever it is, love is just love, dont let it destroy your life. Been there, done that, thankful for that.

Sincerely,
That Older Experienced Sister
Hugs

 
Iman's Blogger Template by Ipietoon Blogger Template